Een Mentale Epic Split

Mijn leven gaat tegelijkertijd twee verschillende kanten op, wat het uiterste vraagt van mijn mentale lenigheid, een mentale epic split en ik vraag me af: ervaar jij dat ook?

Ik zal het uitleggen: aan de ene kant zie en voel ik een ongelooflijke impuls tot vernieuwing en dat vult me met hoop en energie. Aan de andere kant is het steeds moeilijker om financieel het hoofd boven water te houden en falen oude manieren om problemen op te lossen. Oude manieren zoals solliciteren bijvoorbeeld…

Mijn spagaat is net zo Episch, alleen iets minder fysiek...

Mijn spagaat is net zo Episch, alleen iets minder fysiek…

Door deze mentale spagaat staat mijn leven onder druk: ik moet volgende maand de huur betalen en al die andere vaste lasten (en schulden die uit het niets zijn gecreëerd door banken die steeds vetter worden), en tegelijkertijd kan ik alleen door mijn hart te volgen nog progressie boeken. En mijn hart volgt niet het geld, mijn hart laat zich niet financieel motiveren, mijn hart wil bezieling, passie, verbondenheid. Maar dat levert niet direct geld op.

Herken jij dit? Hoe ga jij hiermee om? Hoe kweek jij vertrouwen in eigen kunnen, in de wereld? Of heb je het opgegeven? Volg je alleen nog de weg van de portemonnee? Is je hart verhard? Is passie iets uit een boek? Laat het me weten, misschien kunnen we elkaar inspireren.

Nou?

